Upcoming CCCA Activities and Spring 2017 Annual General Meeting Activités à venir de l’ACCC et Assemblée générale annuelle de printemps 2017

Dear Residents,

You are cordially invited to the Cardinal Creek Community Association (CCCA) Annual General Meeting (AGM) to be held on Thursday, May 4, 2017 from 7 to 9 p.m. at the South Fallingbrook Community Center, 998 Valin, adjacent to the Maple Ridge Elementary school.

At the AGM we will receive updates on the final plan for Park 18A and on the construction of the pathway to the last park (18A) to be built in Cardinal Creek.  We will recognize the numerous residents who volunteered for CCCA activities such as the rink volunteers, the Canada 150 Winter Fest volunteers, the Cardinal Creek Neighborhood Cleanup volunteers, tree planters and the NWP block captains.  We will be providing awards and prizes. Please join us in celebrating the successes of our community.

We are pleased to note that the call for CCCA nominations will be closing on April 30, 2017 and that all of the Class A positions are filled. However, there are a few class B positions still open and your assistance can make our community a better place. Please note that after 25 years of community leadership, this year will probably be my last year as President of Cardinal Creek Community Association thus we will need leaders to continue our successful community association. Should you wish to volunteer, please come out to the AGM or send us an email indicating your interest to president@cardinalcreek.org.

Please see below to learn about the great activities that are happening in your community this year – Canada’s 150 birthday – come celebrate in our community.

Sean Crossan, President, CCCA

Please check us out on: Facebook: Cardinal Creek Community Association

Website: www.cardinalcreek.org

Twitter: @cardinalcreek

Mark Your Calendars!

1. CCCA 12th Annual Cleanup Day – April 30th, 1 p.m.
  2. Flower unveiling for Canada’s 150th Celebration – Early May
  3. 12th Annual CCCA Garage Sale – May 27, 7am-1pm – Greater Orleans Garage Sale Day
  4. Children’s Garden Opening – May 27, 3-5pm
  5. CCCA Welcome to Summer and Free Tree Give Away – Bananas Bar and Grill, Petrie Island – Friday, June 9, 5:30-9pm – Thank you Oakwood and Ecology Ottawa
  6. Canada Day 150 Celebration, Petrie Island – July 1st
  7. CCCA Movie in the Park – August 25, 8:30 p.m. to midnight – Cardinal Creek Community Park, 1825 Trim Road –Thank you Steve Hamre Real Estate (Premier Elite sponsor), MP Andrew Leslie, Councillor Bob Monette, Adesa Ottawa and Johnny Canucks Bar and Grill for your support.
  8. Geo-Heritage Day – October 15, 10am-3pm – Thank you Carleton University, School of Geology
  9. CCCA Public Meeting – November 16, 7-9pm

Chers résident(e)s

Vous êtes cordialement invités à L’Assemblée Générale Annuelle (AGA) de l’Association Communautaire Cardinal Creek, qui aura lieu le jeudi 4 mai 2017 de 19h à 21h au centre communautaire Fallingbrook Sud, situé au 998 Valin, adjacent à l’école élémentaire Maple Ridge.

Nous profiterons de cette assemblée pour recevrons une mise à jour sur le plan final de parc 18A et une mise à jour sur la construction de la voie pour le dernier parc (18A) à construire dans la communauté de Cardinal Creek. Nous allons remercier et récompenser aussi les résidents qui se sont portés volontaires pour les activités de l’association, tels que les bénévoles pour les patinoires, la célébration hibernale pour le 150ieme anniversaire du Canada, ceux qui ont aidé lors du nettoyage automnal, les bénévoles qui ont aidé planter des arbres, et les capitaines du programme de surveillance de quartier. Nous distribuerons des prix et des récompenses. Joignez-vous à nous pour célébrer les succès de notre communauté.

Il nous fait plaisir de noter qu’à la clôture de l’appel à nomination le 30 avril, tous les postes de directeurs de classe A furent comblés. Cependant, il reste des postes de directeurs de classe B disponibles et votre aide peut faire notre communauté un meilleur endroit. SVP noter que après 25 année de leadership dans notre communauté, cette année sera probablement ma dernière année comme président de l’ACCC alors nous avons besoin les leaders pour continuer notre association communautaire. Si vous désirez vous porter volontaire, venez à l’AGA ou contactez-nous a president@cardinalcreek.org.

S’il vous plaît voir en bas pour en savoir plus sur les activités qui sont passent dans votre communauté cet année – 150 anniversaire du Canada – Venez célébrer dans notre communauté.

Sean Crossan, President, ACCC

Veuillez nous consulter sur: Facebook: Cardinal Creek Community Association

Website: www.cardinalcreek.org

Twitter: @cardinalcreek

Marquez vos calendriers!

1. ACCC 12ème journée annuelle de nettoyage – le 30 avril, 13:00
  2. Fleur dévoile pour la célébration de 150e du Canada – au début mai 12th
  3. ACCC 12ieme année de la Vente de Garage – le 27 mai, 07:00-13:00 – le plus grande journée de vente de Garage a Orleans
  4. Ouverture de Jardin des enfants – le 27 mai, 15 :00-17:00
  5. Bienvenue à l’été a Cardinal Creek et les arbres gratuit, Bananas Bar et Grill de l’île Petrie – vendredi le 9 juin, 17:30-21:00 – Merci Oakwood et Ecology Ottawa
  6. La fête du 150ieme du Canada, de l’île Petrie – le 1er juillet
  7. ACCC Film du Parc – le 25 août, 20:30 à minuit – le parc Cardinal Creek Community, chemin Trim 1825 –– Merci Steve Hamre Real Estate, Députe Andrew Leslie, Conseiller Bob Monette, Adesa Ottawa and Johnny Canucks Bar and Grill for your support
  8. Geo-Heritage Day – le 15 octobre, 10:00-15:00 Merci l’Université de Carleton, École de Géologie

ACCC réunion publique – jeudi le 16 novembre, 19 :00-21 :00 heures

This entry was posted in My News. Bookmark the permalink.

Sign up here or send us a message